joi, 21 mai 2009

Logica e buna (or is it?)

Am primit ieri doua invitatii de a participa la evenimentul Logica e buna. Mi s-a spus ca se organizeaza un miting sponan impotriva scoaterii logicii din programa de liceu.

Desi m-am decis sa nu particip, as vrea sa imi exprim adeziunea fata de cauza si, in acelasi timp, sa critic putin modul de a o pune in practica.

In primul rand sloganul: "logica e buna". Come oooon, chiar nu se poate spune nimic in plus fata de "logica e buna"? Ciocolata e buna, inotul e bun, sexul e bun. Sunt multe lucruri bune. Asta nu inseamna ca le facem la scoala sau ca ar trebui sa le facem. Si, pentru ca in dese randuri am fost acuzat de critica neconstructiva, o sa propun cateva slogane alternative:

  • Logica nu e suficienta, dar e necesara.
  • Logica trebuie sa se implice.
  • Daca scoatem logica din liceu, atunci nu scoatem logica din liceu.


O alta critica punctuala este la adresa discursului asociat mitingului de astazi. Alex ne informeaza: "protestul de pe 21 mai va fi miting spontan". Flotare (non-logica): oare nu avem nicio disonanta cognitiva atunci cand organizam un miting spontan? oare nu avem niciun sentiment oricat de mic de ipocrizie conceptuala? Logica e buna... dar nu pentru catei?!

Sau... poate totul este mult mai subtil decat imi imaginez eu. Poate organizatorii mitingului spontan vor sa ne convinga prin exemplu personal ca logica chiar ESTE necesara in liceu? De altfel, asa poate fi interpretat si sloganul alternativ "AVEM NEVOIE DE LOGICA" de pe facebook la care se face referire in blogpost!

4 comentarii:

  1. mitingul e spontan dpdv legal; ca sa fie considerat organizat, tre' sa fie depuse la primarie sau o alta vagauna similara semnaturile tuturor participantilor (daca scot logica din liceu, poate totusi o baga la parlament, politie, primarie, prefectura si-n alte locuri cu p de unde unii scot astfel de reguli).

    RăspundețiȘtergere
  2. Ramai pe pozitii, azi, 22.05, miting in P-ta George Enescu, creierele spalate ies sa militeze pentru "normalitate" in familie...

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc pentru critici. facem si noi ce putem, scriem cat avem timp si iesim in strada la fel. acorda-i 10 minute blogului www.logicaebuna.wordpress.com si cred ca o sa-ti lamuresti niste nedumeriri. cat despre slogan, eu cred ca e bun din acest singur motiv: ministerul vrea sa o scoata din programa, deci nu considera ca e asa evident ca logica e buna. am tinut sa le aducem aminte.
    numai bine!

    RăspundețiȘtergere