miercuri, 4 iulie 2012

Eu sunt (tot) cu Basescu

Draga Anonim (26 ianuarie 2012),

Imi spuneai cand eu eram cu Basescu asta iarna asa: "CEEA CE NU PRICEP EU E CUM DE LASA PE TOTI RETARZII SA PUBLICE NISTE MIZERII PE BLOG". Fara indoiala aveai in vedere indrazneala mea de a face misto de fetele cu dantura perfecta sustinatoare vivace ale democratiei de la distanta. Probabil te-a deranjat si stilul acid, cinic, ca si cum tu ai avea o suferinta adanca pe care Lazar in loc sa ti-o aline o foloseste impotriva ta. Mai departe imi spuneai: "POATE CA DE ACEEA NE-AR TREBUI O DICTATURA, SA FIE IMPUSCATI IN PRIMUL RAND AVORTONI CA TINE".

Visul tau este pe cale sa se implineasca: ai sansa unica la referendum sa dai frau liber idioteniei care iti anima discursul si sa votezi pentru distrugerea statului roman. Ai sansa la referendum sa spui "Ponta, da-mi dictatura pe care mi-o doresc! Darama cu incredere toate institutiile politice, interzice retarzilor sa-si publice mizeriile pe blog si, daca se poate, la sfarsit, poate-l impusti si pe avortonul de Lazar".

Te saluta cu cele mai bune ganduri, pana cand cenzura il va obliga sa isi ascunda identitatea si sa devina la fel de Anonim pe cat ai fost tu,
Catalin


P.S. O intrebare pentru cei care au iesit in piata atunci, care ies in piata si acum banuiesc, au iesit in piata pentru Nicusor Dan, si pentru Rosia Montana, au iesit in strada pentru "copulare nu poluare", si vor iesi in strada si pentru balenele albastre atunci cand va fi cazul: ce te faci cand, tot cerand sa se dea jos diversi, ajungi pana la urma la vot pe 15 iulie cu alegerea "vreau sa-l dau jos pe Basescu si sa transform Romania intr-un stat absolutist condus de tanarul dar ambitiosul Ponta", respectiv "iubesc democratia, ca orice fata cu dantura perfecta si inimioara roz pe hartiuta, si sunt gata sa respect valorile ei chiar si atunci cand nu sunt de acord cu cei care ma conduc"?

E simplu sa iubesti democratia atunci cand cel care o ameninta este impotriva ta. Sunt curios cum va rezista iubirea asta atunci cand inamicul este cel care striga "Jos Basescu!" cot la cot cu tine, care este gata sa iti dea tot ce iti doresti mai mult cu un singur amendament: daca dup-aia cumva nu-ti convine unde se ajunge, se va gasi usor un miner care sa se aseze cu tine la o masa rotunda si sa poarte o dezbatere rationala pana cand te vei lasa convins.

3 comentarii:

  1. Ceea ce mi se pare mie important nu este sa spui ca esti cu Basescu sau impotriva lui. Eu cred ca tu iubesti libertatea si spui ca esti cu Basescu pentru ca cei care i se opun sunt, acum, unii care incalca legile la cel mai inalt nivel, in guvern si in parlament; sunt cei care modifica in mod ilegal atributiile unor insitutii si tot ilegal schimba niste oameni din functii. Si daca la nivelul guvernului si parlamentului se incalca atat de usor legea, situatia este foarte grava.

    Altfel, daca cei care i se opun lui Basescu ar fi niste democrati, sunt convins ca nu ai mai fi de partea lui. Daca cei care il contesta ar face-o legal, ar face-o cu argumente valabile, nu cu aberatii cum sunt cele sapte pe care le invoca ei, nu ai mai fi cu Basescu, ci ai putea fi impotriva lui.

    Cred ca esti mai degraba impotriva incalcarii regulilor, impotriva haosului pe care il creaza astia in institutii, decat cu Basescu pentru ca este el frumos, destept si politicos... Gresesc?

    Basescu este departe de a fi cavalerul alb si fara prihana. Este insa singurul, din pacate, care joaca dupa reguli. Cum ar fi (acum plagiez) sa nu respecte nici el regulile? Sa declare ca nu recunoaste votul de suspendare din parlament, că nu-i pasă de hotărârea de suspendare, la fel cum nu i-a păsat nici lui Ponta de decizia Curții Constitutionale privind reprezentarea externă?

    Ar fi distractiv, nu-i asa? Daca unii nu respecta regulile, cum le-ar placea sa nu le mai respecte nimeni?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca ar fi distractiv deloc, cred ca ne-am indrepta spre situatia in care armata ar decide fie cine intra pe usa in Piata Victoriei fie Cotroceni. Sper sa nu ajungem chiar asa.

      Ideologic n-am nicio afinitate pentru ideile politice, economice si sociale pe care dreapta le promoveaza. De ani de zile astept o solutie de stanga care sa nu mi se para incoerenta si pe care sa n-o suspectez ca va apela la mineri daca e nevoie. Deci sunt de acord cu ce zici tu, sigur ca daca cei care i se opun lui Basescu nu ar abuza de constitutie ci ar folosi opinia publica, fapte si argumente in discursul lor atunci as putea foarte bine sa fiu impotriva lui Basescu. Totusi as nuanta putin: eu cred ca parte a motivului pentru care vedem astfel de manevre in politica romaneasca este pentru ca cei care se opun lui Basescu NU POT tine pasul cu el intr-o dezbatere de idei, NU AU argumentele necesare pentru a combate rational masurile pe care Basescu le-a luat si NU VOR sa-l lase sa plece de la putere laudandu-se ca singur impotriva tuturor (parlament, guvern) a reusit sa-i bage la puscarie pe Nastase, Vantu si Voiculescu - chestiune care a fost, in definitiv, nucleul tare al campaniei electorale (mogulii) si motivul pentru care multi dintre noi l-au votat si prima si a doua oara. De ani de zile am lasat ideologia pentru discutiile particulare sau academice si am votat cu PDL si Basescu pentru ca mi s-au parut solutia cea mai buna pentru Romania de fiecare data.

      La primul referendum am votat pro-Basescu pentru ca mi se parea cea mai buna solutie dintre multe solutii democratice care luptau impotriva lui. La acest referendum voi vota tot pro-Basescu dar de data asta pentru ca mi se pare SINGURA solutie democratica.

      Ștergere
    2. Bine, "distractiv" era ironic spus. Bineinteles ca nu ar fi distractiv deloc, s-ar lasa cu anarhie.

      Ar fi interesant sa stam odata de vorba, cand o sa avem timp, despre optiunile stanga-dreapta. Sunt tare curios de ce tu optezi mai degraba pentru stanga. Sunt intr-adevar "chestii de stanga" la care si cei mai inversunati oameni de dreapta nu ar vrea sa renunte (bine, poate cu exceptia unuia ca Mihai Giurgea), cum ar fi programul de opt ore, concediul de odihna si cel medical si or mai fi si altele care nu-mi vin acum in minte.

      Si totusi, stanga inseamna mult mai mult decat atat. Si, paradoxal, in Romania stanga politica nu prea exista.

      Ștergere